۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱

اخبار اوقاف و امور خیریه مازندران/

خرید اوراق مشارکت برای موقوفات نکا

خرید اوراق مشارکت برای موقوفات نکا

نکا - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا گفت: اوراق مشارکت برای موقوفات نکا خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوذر زارعی اظهار داشت: وقف از میراث ماندگاری بوده که از بزرگان و نیکوکاران گذشته برای ما به ارث گذاشته شده است و باید حافظ این امانت باشیم.

وی افزود: از محل تبدیل به احسن موقوفات 400 میلیون ریال اوراق مشارکت برای موقوفات موسوی، گرائیلی، نوابه خانم و اصانلو خریداری شده است.

رئیس اوقاف نکا گفت: سود حاصله از این اوراق مشارکت طبق نیات واقفین خیراندیش از جمله عزاداری حضرت اباعبداله(ع) قرائت قرآن هزینه خواهد شد.

مسافران نوروزی در طرح آرامش بهاری قائم شهر

رئیس اوقاف قائم شهر، خدمت رسانی به مسافران نوروزی در طرح آرامش بهاری را کار ارزشمند و اثرگذاری دانست.

حجت الاسلام فتاح سوادکوهی از تمهیدات و اقدامات این اداره برای میهمانان نوروزی و زائرین محترم یاد کرد و برای لحظات خوش همراه با معنویت مسافران و میهمانان دیار سبز علوی برنامه هایی که در حال اجرا میباشد را به طور خلاصه نام برد.

وی پیرامون تسهیلات نوروزی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرهای بین راهی و تاثیرگذار قائم شهر و جویبار به بیان اقدامات این اداره با کمک هیئت های امنا مساجد بین راهی و بقاع متبرکه شاخص پرداختند و اعلام آمادگی بسیاری از این اماکن را برای اسکان و بهره مندی مسافرین بیان داشتند.

هزینه 30 میلیونی موقوفات تنکابن

حجت الاسلام مهدی خواجه وند صالحی گفت: از محل نیات موقوفات مرحوم حسام دانیال، 30 میلیون ریال صرف قرائت قرآن توسط طلاب و سبد کالا برای فقرا و نیازمندان اختصاص یافت.

وی افزود: از عواید حاصل از این موقوفه، 16 میلیون ریال به طلاب حوزه علمیه تنکابن و حومه داده و این طلاب قرائت قرآن را طبق نیات واقفان تلاوت کردند.

رئیس اوقاف تنکابن ادامه داد: سبد کالا به تعداد 40 بسته و به مبلغ 14 میلیون ریال به فقرا و نیازمندان منطقه تهیه و به آنان اهدا شد.

برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده عباس (ع) ساری

اولین محفل انس با قرآن سال 92 در حرم مطهر امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری با حضور زائران ومسافران نوروزی برگزار شد.

حجت الاسلام مسعود قربانی، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ساری گفت: در اجرای طرح ارامش بهاری در امامزادگان ساری محفل انس با قرآن یکی از برنامه های معنوی در این ایام است.

وی افزود: این محفل انس با قرآن که با حضور زائران ومسافران گرانقدر در حرم مطهر امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد دوتن از قاریان به تلاوت آیاتی از قران کریم پرداختند.


 

کد خبر 2023578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha